آپادانا

نرسیده به درخت کوچه باغی است که از خواب خدا سبزتر است و در آن عشق به اندازه پرهای صداقت آبی است...

آپادانا

نرسیده به درخت کوچه باغی است که از خواب خدا سبزتر است و در آن عشق به اندازه پرهای صداقت آبی است...

آغازی دیگر...! سلام.من برگشتم!

یادم میاد در طول دوران تحصیلم شاید بیش از پنج بار نوشتم : موضوع انشا:   تابستان خود را چگونه گذراندید!!!

شاید یکی دوتاشو هنوزم داشته باشم. آخه از دبستان خاطرات روزانه ام رو یادداشت می کردم.

سر کلاس باید فی البداحه می نوشتی. معلم با تحکم خاصی می گفت: (توی دبستان) بچه ها کمتر از ده خط نشه که قابل قبول نیست.

(توی راهنمایی) خانوم کمتر ار 20 خط نشه والا از شما دریافت نمیشه!

از همون موقع ها هی میگفتم آخه مگه میشه به افکارت بگی آقا حتما باید بشی ده خط؟! اصلا مگه میشه به زور یه چیزی به ذهنت تحمیل کنی که مبادا کمتر از اندازه ی خواسته شده بشه؟هیچ موقع نتونستم به جواب برسم. همیشه توی همه چی، دیگران احساس میکنن باید جبر و زور اعمال بشه...اما این واسم قابل درک نبوده و نیست. میدیدم که هر چی بزرگ تر میشیم ما آدما این خصلت، درونمون پر رنگ و پر رنگ تر میشه اما چرا؟ خدا عالمه....

آقا خلاصه مینشستیم و می نوشتیم. خدا رو شکر هیچ وقت مجبور نمیشدم چرت و پرت بنویسم چون این مغز محترم این بنده ی حقیر رو یاری میکرد تا مبادا چیزه زوری تحمیل کنم بهش. انشا هام رو معلم ها و بچه ها دوست داشتن.از همون موقع ها به نوشتن علاقمند شدم. یادم میاد پونزده شونزده ساله که بودم هر موقع بیکار بودم جز نوشتن کار دیگه ای نمی کردم.همه می گفتن قراره نویسنده بشی؟آره؟ و من در پاسخ یا میخندیدم یا میگفتم : خب بدم نمیاد که این جور بشه... و ازاونجاییکه نوشتن هم ذاتیه و هم نیاز به تمرین داره باید به اصلاح به ممارست!!!! پرداخت....

من کلی دفترچه ی خاطرات دارم از کوچکترین چیزا تا بزرگترینش رو که میشده نگه دارم از وسایل و یادگاری ها، نگه داشتم.

گاهی که میرم میخونم خاطرات مثلا دوازده سالگیمو ، واقعا واسم جالبه ، تقریبا همه چی ثبت شده حتی روزهای عادی و بدون اتفاق خاص!

حالا که بزرگتر شدیم، وقتا انقدر پر شده و گاهی به مسایل واقعا بی اهمیت پرداخته شده که کمتر وقتی واسه ی ثبت وقایع زندگیم پیدا میکنم. گاهی به سرم میزنه یه روزی خاطراتم رو با عنوان : روزهای گذران  یا   انچه گذشت... یا از ین جور چیزا چاپ کنم.

میدونی همه فکر میکنن که خب اتفاقاتی که توی زندگیشون افتاده چیز متفاوتی نیست اما من هر وقت زندگی نامه خوندم فهمیدم این تصور غلطه. خیلی چیزا در نظر ما عادیه اما اگه یه مورد کوچولوش رو واسه ی دوستت ، خواهر یا برادرت به عنوان یه پند یا یه تجربه تعریف کنی ، به متفاوت بودن تجربیاتت که طی عنوان خاطرات، سپری شدند، پی خواهی برد.

ما آدم بزرگا نهایتش به جایی میرسیم که واقعا باید مغزمون رو محدود به پاراگراف ها و تعداد خطوط معینی کنیم تا بتونیم بنویسیم. این جاست که میشه به سوال بی پاسخ مانده ی سال ها قبل یه جواب هر چند غیر منطقی داد.

انقدر از خودمون دور میشیم که واقعا چیزی به نام من نمیشناسیم. چرا هی میگیم من اینجورم من فلان من بهمان اما فقط هی بدون اینکه فکر کنیم بزرگ شدیم انتظاراتمون از اطرافیامون رو می بریم بالا، فقط واسه اینکه بگیم آره...

خیلی وقته که دوست دارم بنویسم اما وقتش رو ندارم و واسه خودم متاسفم که این عادت شاید خوب و شاید خیلی خوب رو فعلا ترک کردم. به نظر من بزرگ شدن خوبه اما بچه بودن بهتر... مسئولیت قبول کردن خوبه اما بی مسئولیت بودن بهتر....بچه بودن خوبه اما بچگی کردن بهتره اونم خیلی...

تابستون و به اصلاح وقت اوقات فراغت شروع شده سه ماه دیگه از خودم خواهم پرسید: تابستان خود را چگونه گذراندید!!!

ببینم هنوز اون قدرت انشای بچگی ها رو دارم تا یه انشای قابل قبول واسه خودم بنویسم یا نه! انشایی که بتونه  add to life

بشه!!! باید مراقب باشم انشام تکراری نشه. چون : آنروز که بگذشت نمی آید باز   قصه ای هست که دیگر هرگز، نتواند شد آغاز

نظرات 24 + ارسال نظر
sh.kh جمعه 8 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:35 ب.ظ http://khodaam.persianblog.com

In bad az salha tanha tabestonie ke man khonam!! v mesle inke daghighan be hamin dalil tabestoon nadarim!

سلام دوست عزیز. خوبین؟ خوش اومدین. خوشحالم از آشنایی با شما.
انشاالله که بهتون خوش می گذره. سعی کنید از لحظات استفاده ی مفید بکنید. من هم می خوام همین کارو بکنم.فکر کنم اینجوری بهتر باشه. باز هم منتظرتون هستم. شاد و موفق باشید. یا حق.

مهدی یکشنبه 10 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 05:39 ق.ظ http://memaraneeshgh.blogfa.com

سلااااااااااام پارمیس جون.
صبحت بخیر.
ممنون بابت لطفت و همچنین لینکی که ما رو کردین.
منم لینکت کردم.
پیشم بیا.
ممنتظرتم.
امیدوارم گل لبخند مهمون لبات باشه.

سلام به شما. خوبین؟ مرسی.
خوواهش میکنم.چشم میام. مرسی شما لطف کردین. ممنونم از محبت شما.
شاد و موفق باشید. یا حق.

مهران یکشنبه 10 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 07:59 ب.ظ http://hashiyee.blogfa.com

سلام پارمیس خانوم

نمی دونم چی بگم . یعنی اصلا سر در نیاوردم چی به چی شد ولی امیدوارم انشای متفاوتی با سال های دیگه بنویسی

به سلام آقا مهران. خوبین؟ آخی ببخشید که شیوا نبود به اندازه ی کافی... اما خب آخه اومده بود توی ذهنم فقط هم با نوشتن خارج میشد شاید چون بودن چرک نویس و پک نوسی بوده تراکم و انسجام نداشته. ببخشید. اما مرسی بابت اطف شما که خوندینش.
امیدوارم شما هم موفق و شاد باشید. یا حق.

مردی که مرده بود سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:42 ق.ظ http://zendeh-be-goor.blogsky.com

سلام........زنگ انشا بهترین زنگ بود....خیلی وقته که حذف شده به نظرم.....شما برگشتید....من هم از چهار شنبه شروع میکنم....

به سلام آقا سهند... خوبین شما؟
خوشحال شدم از دیدنتون.
آره منم این زنگ رو خیلی دوست داشتم...
انشاالله به امید خدا... منتظرتون هستیم.... امیدوارم مثل همیشه موفق باشید و البته شاد و سلامت. دست حق یارتون.

۞ نسیم صبــــــا ۞ سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:55 ق.ظ http://f925s68.blogsky.com

سلام پارمیس عزیز
خوبی؟
ممنون از لطفت
نوشته ات خیلی جالب بود
آره بعضی از اتفاقایی که به نظر ما پیش پا افتادست می تونه نقش مهمی تو زندگیمون داشته باشه
بازم بیاین پیشم از دیدنتون خوشحال می شم

یا حق

سلام دوست عزیز. مرسی خوبم. شما خوبین؟
خواهش میکنم من هم از شما ممنونم....
مرسی شما لطف دارید عزیزم...
چشم میام من هم منتظر قدم سبزت هستم. شاد و موفق باشید. در پناه حق.

نقره ای سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 10:21 ق.ظ

نچ ... اون متن آخر ماله من نبود .. ماله بهزاد بود ... بالاشو ببین ... نوشته .. « و اینک ... ققنوس سخن می گوید» ... مگه نه؟؟

محمدرضا سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:08 ق.ظ http://sayelabkhandeto.blogfa.com

زندگی یعنی از خود گذشتن

زندگی یعنی هیچ....

سلام آقا محمد رضا. خوبین؟ مرسی از کامنت تون.
خوشحال شدم از دیدنتون. شاد و موفق باشید. در پناه حق.

مصطفی سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:21 ب.ظ http://mostafa-sh.blogsky.com

سلام خوبی
خیلی عالیه که مطالب مثل همیشه دست نوشته های خودتونه

سلام. مرسی ممنونم. شما خوبین؟
مرسی دوست عزیز شما لطف دارین ممنونم.
خوشحال شدم از دیدنتون....
همیشه شاد٬ موفق و سلامت باشید. در پناه حق.

کیمیا سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 10:09 ب.ظ

سلام عزیز خوش اومدی . بعدا نظرمو میگم فعلا نمیتونم.

سلام عزیزم. مرسی از شما. شما خوبین؟
ااا نگران شدم ها زودتر خبرم کن.... ممنونم از لطف شما دوست عزیزم. موفق٬شاد و سلامت باشی. در پناه حق.

hamidel چهارشنبه 13 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:33 ق.ظ http://hamidel.blogsky.com

مردم ! هشدار ! که زیبایی زندگانی ست ، آن زمان که پرده گشاید و چهره برنماید .
لکن زندگی شمایید و حجاب خود ، شمایید .
زیبایی قامت بلند ابدیت است ، نگران منتهای خویش در زلال آینه .
اما صراحت آینه شمایید و نهایت جاودانه شمایید .
...............
-سلام عزیز بازم مثله همیشه گل کاشتی هان .
-من که همیشه انشاهامو میدادم خواهرم بنویسه.
-بنظرم داری با یک وبلاگ کوچک اما ارزشمند کار بزرگی رو انجام میدی .
-با آرزوی موفقیت برای شما /بای

به سلام. خوبین شما؟
مرسی شما لطف دارید ممنونم.
اااا چه جالب پس چه خواهر خوبی دارین ها!!! معلومه که دوستتون دارن ها....
ممنونم امیدوارم که یکمی بتونم مفید باشم. همیشه با کامنت هاتون منو شرمنده میکنید دوست عزیز....
امیدوارم همیشه شاد٬ موفق و سلامت باشید. در پناه حق.

مهدی چهارشنبه 13 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:08 ب.ظ http://memaraneeshgh.blogfa.com

سلاااام پارمیس جان.
من آپم
خوشحالم می کنی اگه تشریف بیاری.
موفق باشی.
منتظرتم.

سلام آقا مهدی. خوبین؟
چشم در اسرع وقت میرسم خدمت تون. مرسی شما لطف دارید...
شاد٬ موفق و سلامت باشید. یا حق.

عطر نرگس چهارشنبه 13 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 05:00 ب.ظ http://www.atrenarges.persianblog.com

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها ، به عدد ما احاط بهی علمک . یا فاطمه س

با سلام و عرض ادب شما دوست عزیز
سالروزمیـلاد با سعـادت اسوه عفـاف و نجـابت ، کـوثـر نبـوت ، یاس حیـدر ، ام الائمه ، سیدة نساء العالمین حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزند برومندش ،معمار و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) بر حضـرت ولـی عصـر(عج) ، شیعیان و محبان اهل بیت و شما دوست عزیز و بزرگوار تبریک و تهنیت باد ...
فاطمی باشید و فاطمی بدرخشید ... یــــــــــــــــــا زهــــــــرا س


ویژه نامه ولادت حضرت فاطمه زهرا س در وبلاگ عطر نرگس
منتظر قدوم محترم شما هستیم .

http://www.atrenarges.persianblog.com/ (( عطر نرگس )

سلام. خوبین؟ متشکرم از اینکه تشریف آوردید.ممنونم از لطف جنابعالی مرسی.
مرسی لطف دارید شما. شچم در اسرع وقت خدمت میرسم. شاد٬ موفق و سلامت باشید. یا حق.

خاک پای پسر فاطمه (عطر نرگس ) پنج‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:40 ق.ظ http://www.atrenarges313.parsiblog


پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: هر گاه مشتاق بهشت می شوم فاطمه را می بویم .
ولادت با سعادت بانوی بزرگ دو عالم ، دخت پاک نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ، روز زن و همچنین ولادت فرزند پاکش حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (قدس سره ) را ابتدا خدمت امام عصر ( ارواحنا فداه ) و رهبر عالیقدر اسلام حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و همچنین خدمت شما و همه مسلمانان و شیفتگان آن بزرگواران تبریک و تهنیت عرض میکنم .
سلام علیکم وقتتون بخیر
با مطالبی در مورد میلاد حضرت زهرا (س) به روزم خوشحال میشم تشریف بیارید .
منتظر حضور گرم شما دوست گرامی هستم .
التماس دعا
یا زهرا

سلام. متشکرم از لطف شما. چشم در اسرع وقت خدمت میرسم. مرسی که مرتب به من سر میزنید. شاد و موفق باشید. یا علی.

خاک پای پسر فاطمه (عطر نرگس ) پنج‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:40 ق.ظ http://www.atrenarges313.parsiblog

تو مادر شقایق ... تو دختر بهاری
شبیه عطر یاسی ... نسیم بی قراری
چمن چمن گل از تو ... بهار ، با تو زیباست
تو آن پرنده هستی ... که آسمان تو را خواست
تو کیستی که اصلا .. تو را جهان نفهمید
زمان زتو گذر کرد و آسمان نفهمید
تو آفتاب مادر ... تو نور چشم بابا
ندیده روی این خاک ... کسی شبیه زهرا (س

سلام. خوبین؟ مرسی خیلی قشنگ بود... شاد و سلامت باشید. در پناه حق.

مصطفی پنج‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:30 ب.ظ http://mostafa-sh.blogsky.com

مادر تو فرشته ای

تـــرا ستایش می کنــــم

ترا که قلب سرشـــار و روح بزرگ ودستان گرم و زندگی پرورت چراغ راه ماست

روز مادر و روز زن را به شما تبریگ میگم.

سلام آقا مصطفی با معرفت. خوبین شما؟
واقعا مرسی خیلی قشنگ بود و ممنونم از لطف شما دوست عزیز.
مرسی لطف کردید. شاد و موفق باشید. یا حق.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 03:52 ب.ظ http://www.wall.blogsky.com

سلام
خوب شد که دوباره نوشتید...زنگ انشا هم مثله بقیه زنگها بود فقط در این زنگ هر چه از خودت می خواستی می گفتی

به سلام. احوال شما؟
مرسی که اومدین خوشحال شدم....
مرسی ممنونم و بازم مرسی از کامنت قشنگتون...
شاد و موفق باشید. یا حق.

رضا پنج‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 04:55 ب.ظ http://www.reza8mile.blogsky.com

پارامیس عزیز ... روز زن رو به شما تبریک میگم .

http://i12.tinypic.com/4pdo212.jpg

به سلام آقا رضا. خوبین؟ مرسی از شما ممنونم از لطفتون...
بابا چه عجب از این طرفا (چشمک) خوشحال شدم از دیدنتون.
مرسی. شاد و موفق باشید. یا حق.

محمدرضا پنج‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 10:53 ب.ظ http://sayelabkhandeto.blogfa.com

با صلوات بر محمد(ص) وخاندان مطهرش

آپیدم

[گل][گل][گل]

سلام اقا محمد رضا. خوبین؟ به به... به سلامتی...
مرسی از لطفتون. چشم میام حتما. شاد و موفق باشید. یا حق.

۞ نسیم صبــــــا ۞ پنج‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:58 ب.ظ

سلام
حالتون؟
ولادت باسعادت حضرت فاطمه(س) بانوی آب و آینه رو به شما وهمه ی شیعیان تبریک می گم

خوشحال می شم ببینمتون

یاحق

سلام. مرسی ممنونم. شما خوبید؟
واقعا مرسی ممنونم. از شما هم مبارک باشه.
چشم مرسی منم از دیدن شما خوشحال میشم. موفق باشید و شاد . یا علی.

مردی که مرده بود جمعه 15 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:18 ق.ظ http://zendeh-be-goor.blogsky.com

سلام.....بر شما هم مبارک.......من آپم

سلام آقا سهند. خوبین؟ مرسیلطف کردید. ممنونم از شما.
چشم میام حتما. شاد و موفق باشید. یا حق.

علی سلطانی مجد جمعه 15 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:19 ب.ظ http://asheghi4u.blogsky.com

سلام خانم پارمیس مرسی که به م نسر زدی خوب منم روز زن رو به مشا تبریک میگم موفق باشید .

سلام علی آقا. خوبین؟ منم ممنونم از شما که بهم سر میزنین.
مرسی شما لطف دارید.
موفق و شاد باشید. یا حق. خوشحال شدم.

مهدی شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:54 ب.ظ http://memaraneeshgh.blogfa.com

سلااااااااااااااااام پارمیس جان.
نمی دونم واسه آپم خبرت کردم یا نه.
اما به این قصد آمدم که خبرت کنم.

خوشحال میشم بیای.

موفق باشی

سلام آقا مهدی.
خوبین؟ مرسی که خبرم کردید چشم میام حتما.
موفق و شاد باشید. یا حق.

کیمیا شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 04:07 ب.ظ

سلام پارمیس عزیز. خوبی؟اول از همه معذرت میخوام به خاطر تاخیرم واینکه نتونستم نظر بدم و دوم اینکه روز زن رو تبریک عرض میکنم و درمورد زنگ انشا من شاید یکی از بهترین زنگ های درسم زنگ انشا بود انقدر مینوشتم که موقع پاک نویس کردن مجبور میشدم خلاصه کنم همیشه هم انشاهام متفاوت از بقیه بچه ها بودولی بااین حال ریاضیم هم ۲۰ بودو ریاضی خوندم.خوب پارمیس عزیز من هرموقع فرصت شد مزاحمت میشم عزیز.موفق وپیروز باشی. یاعلی.

سلام کیمیا جان. مرسی. شمت خوبی؟ خوشحالم از دیدنت.
خواهش میکنم مرسی لطف کردی.
مرسی کامنت قشنگی بود... موفق باشی عزیز.
خواهش میکنم شما مراحمی.
شاد و سلامت باشی. یا حق.

۞ نسیم صبــــــا ۞ یکشنبه 17 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:37 ق.ظ http://f925s68.blogsky.com

سلام


آپم


یادت نره بیای

یا حق***

سلام عزیز.
چشم میام حتما.
موفق و شاد باشید. یا حق.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد