آپادانا

نرسیده به درخت کوچه باغی است که از خواب خدا سبزتر است و در آن عشق به اندازه پرهای صداقت آبی است...

آپادانا

نرسیده به درخت کوچه باغی است که از خواب خدا سبزتر است و در آن عشق به اندازه پرهای صداقت آبی است...

خواستگاری...!!!

مادرش می گفت : دخترم! بگذار راحتت کنم تمام زندگی آینده ات بستگی به همین چند دقیقه چای آوردنت دارد!!!!!

پایت را که از آشپزخانه گذاشتی بیرون اول خوب همه چیز را نگاه کن و بعد سرت را بنداز پایین و بعد با صدای آروم بگو سلام!

نمی خوام پشت سرت حرف بزنن که چقدر بی تربیته! یه وقت هول نشی رنگت عوض نشه. با خودشون می گن: دختره آدم ندیده ست!!!!

سینی چای را محکم بگیر مثل دفعه ی قبل نشه که دستت بلرزه آقای داماد رو  شرمنده کنی!!!

حواست جمع باشه اول بزرگتر...

یه وقت نبینمت که سینی چای رو یکراست بردی جلوی آقای داماد!فکر می کنن که حالا پسرشون چه آش دهن سوزیه! آروم و با حوصله راه برو و دو بار کمتر تعارف نکن! سرت رو بلند نکن آروم حرف بزن حتی اگر حرف خنده داری زدند تو نخند وگرنه از فردا روت عیب میذارن که دختره بی حیا و پررو بود...!!!!

عزیزم می دونم که سخته ولی چند دقیقه بیشتر نیست! تحمل کن.از قدیم گفتن : در دروازه رو میشه بست اما در دهن مردم رو نه!

لحظه موعود فرا رسید.دستورها رو مو به مو اجرا کرد.یعنی سینی چای رو دو دستی چسبیده بود سعی می کرد به هیچ چیز فکر نکند و محکم و استوار قدم بر میداشت!

همه چیز رو به راه بود...چند قدم بیشتر نمانده بود که چشمش به مادر داماد افتاد که چادرش را روی صورتش کشیده بود و در گوش دخترش پچ پچ می کرد. گوش هایش را تیز کرد صدای مادر داماد را شنید که می گفت : ماشاالله هزار ماشاالله همچین چای میاره که انگار نسل به نسل قهوه چی بودن!!!!!!!!!!!!!!!!

 

این رو توی یه مجله خوندم. به نظرم خیلی جالب اومد.امان امان از دست این پسرا با این مامان های مهربونشون!!! (چشمک) شوخی میکنم اتفاقا اصلا از اون نوع دخترایی نیستم که فکر میکنن مادر همسرشون هووشونه!!!

این مطلب رو واسه این پست کردم چون مصداق واقعی از ضرب المثل به کار رفته توی متن بود : در دهن مردم...

واقعا به نظرم همین طور هست البته متاسفانه.راستی یه چیزی : دیدید جدیدا دختر خانوم ها توی مراسم خواستگاری اصلا چای نمیارن؟!!! یا مامان میاره یا بابا! به خدا جدی میگم من که همین چند وقت پیش خودم یکی از این دختر خانوم های گل رو دیدم که این سنت شکنی رو وقتی رفته بودیم خواستگاریش انجام داد!!! خب اینم یه مدلشه دیگه...سنت شکنی یا به اصطلاح بعضیا جریان گربه و کشتن و ... ! اگه تا حالا نرفتید خواستگاری از این به بعد که رفتید می بینید که من راست میگم!

حالا نگید پارمیس یهو چی شد یاد این مطلب افتادی! خب آخه جریان داشت این روزا این اتفاقات...! منم یاد این مطلب قشنگ افتادم خوندم همه کلی خندیدن!

نظرات 8 + ارسال نظر
کیمیا جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:37 ق.ظ

سلام عزیز!
ولی به نظر من خوبه که یکی این سنت رو بشکنه بابا دخترا هم باید نفس بکشن آخه.

سلام عزیزم. خوبی؟ممنون که اومدی. در این مورد که شکی نیست!کاملا با حرفتون موافقم (خنده و چشمک).باز هم منتظر حضور سبزتون هستم. دنیا به کام. یا حق.

هیشکی جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:59 ق.ظ

سلام مرسی
خیلی لطف دارین
واقعا ای کاش ....

سلام آقا مهرزاد عزیز. شما هم به من لطف دارید که تشریف میارید.خوشحال میشم بازم بیاید عزیز. شاد و پیروز باشید. یا حق.

علی جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 02:58 ق.ظ http://3xology.blogsky.com

سلام پارمیس جان ممنون که به وبلاگم سر زدی و نظر دادی. مرسی علی

سلام علی آقای گل. من هم از شما ممنونم. مرسی از شما. شاد و موفق باشید. یا حق.

بهنام جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:09 ق.ظ http://baran3.blogsky.com

سلام .خیلی حال دادی که بهم سر زدی.بلگت. به صورت اف کامل میخونم.
راستی بچه محله آپادانا هستی؟؟؟
بازم سر بزن
بازم راستی تو هم مثل من نصفه شبها آپ تو دیت میکنی؟؟!!

سلام آقا بهنام عزیز. خوشحالم که خوشحالید. ممنونم از لطفتون عزیز.چشم حتما بازم میام دیدنتون. شما هم تشریف بیارید.من معمولا شب بیدارم!!! نه من اهل آپادانا نیستم!
خوشحال شدم. در پناه خدا شاد موفق و سر بلند باشید. یا حق.

hoda جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:21 ب.ظ http://dokhtarebarfi.blogsky.com

ey val!! khaili jaleb bood :D

movafagh bashi golam :*

سلام عزیزم.مرسی گلم. بازم بیا پیشم. شاد و موفق باشی. یا حق.

بهنام کاتبی جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:39 ب.ظ http://www.behnamkatebi.blogfa.com

سلام پارمیس خانم:
ممنون از حضورتون
خیلی خوشحالم که شما هم به نجوم علاقه مندید
منتظرتون هستم
امسدوارم موفق و سلامت باشید
ارادتمند

سلام آقای کاتبی عزیز. مرسی از شما عزیز.چشم میام خدمتتون. مرسی انشاالله شما هم همیشه سالم موفق و شاد باشید. بازم پیش من بیاید. یا حق.

حسین یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:57 ب.ظ http://barayekhodam.blogsky .com

سلام پارمیس خودمون چطوری؟
دارم الان یه فس میخندم.
فک کردم برات خواستگار اومده گفتم بیام تبریک بگم.
ببینم حالا این سنت شکنی رو خوب میدونی یا بد؟
من که میبینم الان هر کس میخواد روشنفکر جلوه کنه تریپ سنت شکنی میزنه .
راستی تازگیا داداشای بی کلاس هم چایی میارن شایدم میخوان از شر آبجیه راحت شن(خنده و چشمک).

سلام عزیز.(خنده) کلی خندیدم من هم وقتی کامنت شما رو خوندم. آخه پسر گل همین مونده بیام اینجا بنویسم واسم خواستگار اومده تا دیگه سوژه ی یک ماه خنده بشم...!(خنده و چشمک) ای به نظرم بد نیست ولی راستش میترسم جواب واقعی این سوالتون رو بنویسم با این جمله ی بعدی که نوشتید(شوخی و البته بازم خنده)
احتمالا منظور اون داداشای نامرد همینه!!!!!!!!!! (دیگه از خنده گذشت)
شاد موفق و سلامت باشید. بازم منتظرتون هستم آقای عزیز. یا حق.

علی سه‌شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:24 ق.ظ http://sheved.blogfa.com

ای ول بابا تو دیگه کی هستی

سلام اقای علی. خوبین؟ خوش اومدین. مرسی...
جالب بوده یا نه؟!!! بازم تشریف بیارید. خوشحال میشم. موفق شاد و سلامت باشید. یا علی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد