آپادانا

نرسیده به درخت کوچه باغی است که از خواب خدا سبزتر است و در آن عشق به اندازه پرهای صداقت آبی است...

آپادانا

نرسیده به درخت کوچه باغی است که از خواب خدا سبزتر است و در آن عشق به اندازه پرهای صداقت آبی است...

بی تو...

بی تو ، مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم
همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم
شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم
شدم آن عاشق دیوانه که بودم !

در نهانخانة جانم گل یاد تو درخشید
باغ صد خاطره خندید
عطر صد خاطره پیچید

یادم آید که شبی با هم از آن کوچه گذشتیم
پر گشودیم و در آن خلوت دلخواسته گشتیم

ساعتی بر لب آن جوی نشستیم
تو همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت
من همه محو تماشای نگاهت
آسمان صاف و شب آرام
بخت خندان و زمان رام
خوشه ماه فرو ریخته در آب
شاخه ها دست برآورده به مهتاب
شب و صحرا و گل و سنگ
همه دل داده به آواز شباهنگ

یادم آید : تو به من گفتی :
ازین عشق حذر کن !
لحظه ای چند بر این آب نظر کن
آب ، آیینه عشق گذران است
تو که امروز نگاهت به نگاهی نگران است
باش فردا ، که دلت با دگران است
تا فراموش کنی ، چندی ازین شهر سفر کن !

با تو گفتنم :
               حذر از عشق ؟
                                    ندانم
سفر از پیش تو ؟
                       هرگز نتوانم
روز اول که دل من به تمنای تو پَر زد
چون کبوتر لب بام تو نشستم
تو بمن سنگ زدی ، من نه رمیدم ، نه گسستم
باز گفتم که : تو صیادی و من آهوی دشتم
تا به دام تو درافتم ، همه جا گشتم و گشتم
حذر از عشق ندانم
سفر از پیش تو هرگز نتوانم ، نتوانم … !


اشکی از شاخه فرو ریخت
مرغ شب ناله تلخی زد و بگریخت !
اشک در چشم تو لرزید
ماه بر عشق تو خندید

یادم آید که دگر از تو جوابی نشنیدم
پای در دامن اندوه کشیدم
نگسستم ، نرمیدم

رفت در ظلمت غم ، آن شب و شبهای دگر هم
نگرفتی دگر از عاشق آزده خبر هم
نکنی دیگر از آن کوچه گذر هم !
بی تو ، اما به چه حالی من از آن کوچه گذشتم

 

 

این شعر رو خیلی دوست دارم.دیدم واسه شروع بد نیست... شاد باشید.یا حق

نظرات 14 + ارسال نظر
کیمیا شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:26 ق.ظ

سلام پارمیس عزیز!خوبین شما؟ رسیدن به خیر خوشحالم که اولین کسی هستم که کامنت میذارم مطلب خوبی بود بهتره بگم عالی بود ممنون.

سلام خانوم گل. مرسی خوبم. شما خوبین عزیز؟ مرسی از شما. من هم خوشحالم. وای مرسی خوشحالم کردید. شاد موفق و پیروز باشید. یا حق.

کیمیا شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:29 ق.ظ

بی تو ، اما به چه حالی من از آن کوچه گذشتم

بی تو ، اما به چه حالی من از آن کوچه گذشتم

بی تو ، اما به چه حالی من از آن کوچه گذشتم
بی تو ، اما به چه حالی من از آن کوچه گذشتم
.....
بی تو ، اما به چه حالی من از آن کوچه گذشتم!!!!!!!!!!!!

شرمنده میدونم دیر شده اما به خدا وقت نداشتم. منو ببخشید. جبران می کنم.

مردی که مرده بود شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:32 ق.ظ http://zendeh-be-goor.blogsky.com

فریدون مشیری....شاعر کوچه های مهتابی.....
..........................................
تا بعد ها

سلام. مرسی. شاد و موفق باشید. یا حق.

مصطفی شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:41 ق.ظ

مرسی سعر عالی بود
مجددا سال نو رو بهتون تبریک میگم
امیدوارم در زندگی موفق باشین

سلام آقا مصطفی. مرسی ممنونم من هم به شما تبریک میگم. مرسی هم چنین شما. شاد موفق و سلامت باشید. یا حق.

مهران شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 10:04 ق.ظ http://hashiyee.blogfa.com

خوب می گم زندگی عادی شده ، کسی باور نمی کنه ، یک نشونش اینکه پارمیس برگشته با سلیقه خوب در انتخاب شعر ، راستی یک پشنهاد سفرنامه بیست روز مسافرتت رو بنویس ، باید خوندنی باشه

سلام سلام. ا خب زودتر می گفتین نمی اومدم شاید یکم غیر عادی میشد شما خوشحال تر می شدین (دو نقطه دی). مرسی شما لطف دارین. روی پیشنهادتون هم فکر میکنم راجع به سفر نامه. ممنونم. شاد موفق و سلامت باشید. یا حق.

سعید شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:47 ب.ظ http://mastaneh.blogsky.com

سلام پارمیس خانم ...

اولا رسیدن بخیر ...
واقعا انتخاب عالیی بود ... این شعر همیشه منو یاد جوونیام میندازه! دستت درد نکنه .

دلت شاد ...

سلام آقا سعید. خوبین؟ واقعا ممنونم مرسی. آخی چه خوب ولی یاد جوونیا به خیر (دو نقطه دی). سر شما درد نکنه. قابل نداشت. همیشه شاد موفق و سلامت باشید. از جوونی تون لذت ببرید. در پناه حق.

حسین شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:46 ب.ظ http://barayekhodam.blogsky.com

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام.
چططططططططططططططططططططططططططوری ارمیس همیشه خوب؟
ببین قد یه دنیا خوشحالیده شدم این شعرو دیدم.چون هیچ شعری رو به اندازه این دوست ندارم.البته به نظرم از بقیه شعرهای فریدون مشیری جداست.
راستی ببین الان دارم از شدت خجالت آب میشم.ببخش که دیر اومدم .هم امتحان داشتم هم کامپیوترم سوخته دلم برات تنگ شده بود (این هوا).
راستی خوشحالیده شدم دیدم اومدی شرمنده کردی هیچ بهونه ای هم از من پزیرفته شده نیست حق داری
تازه امروز تونستم فرار کنم بیام آپیده بشم.
منتظر اومدنت هستم .

سلام آقا حسین با معرفت. مرسی خوبم. شما خوب هستین؟ خوشحالم که خوشتون اومده. خواهش میکنم بابا اختیار دارین. چشم میام خدمت تون اما راستش منم کامپیوترم مشکل پیدا کرده اگه دیر شد معذرت می خوام. همیشه شاد و سلامت باشید. یا حق.
بازم مرسی از لطف شما.

حسین شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:53 ب.ظ http://barayekhodam.blogsky.com

راستی یادم رفت بگم.سال نو مبارک .

مرسی سال نو شما هم مبارک.ممنونم.

مهران شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 09:52 ب.ظ http://hashiyee.blogfa.com

پارمیس خانم سلام ، میگم یک بازی هست تحت عنوان ترس های کودکی ، یه سر بزن به وبلاگم ، اگر تونستی شرکت کن

سلام آقا مهران. چشم میرسم خدمت تون اما دیر شد ببخشید به خدا کامپیوترم مشکل پیدا کرده. مرسی از شما. موفق شاد و سلامت باشید. یا حق.

hamidel یکشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:36 ب.ظ http://hamidel.blogsky.com

وای *ارمیس سلام
.........
اگه بدونی چقر این شعرو دوس دارم ) اگه از یه شعر نو خوشم بیاد اونم همینه )
...........
راستش اینو *رینت گرفتم زذم به دیوار اتاق -با اجازه-
..........
همیشه شاد باش/بای

سلام. خوبین شما؟ چه خوب که خوشتون اومده. خواهش میکنم اختیار دارید. هر وقت نگاهتون بهش افتاد روی دیوار واسم دعا کنید.(دو نقطه دی). شاد موفق و سلامت باشید. یا حق.

سلمان دوشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 11:19 ب.ظ http://aloneeyes.blogsky.com

سلام پارمیس جون
شعر قشنگی بود خوشم اومد ....
کلا شعر های فریدون مشیری قشنگه
موفق باشی

سلام آقا سلمان. مرسی از شما. شاد و پیروز باشید. یا حق.

mardi ke morde bood سه‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:20 ق.ظ http://zendeh-be-goor.blogsky.com

من آپم ..........

سلام. خوبین؟ مرسی که خبر دادین چشم میام. ببخشید اگه دیر شده چون کامپیوترم مشکل پیدا کرده. موفق شاد و پیروز باشید. یا حق.

رضا چهارشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 05:52 ب.ظ http://www.reza8mile.blogsky.com

سلام ... خیلی خیلی ممنون بابت محبتی که داشتید ... ۱به هیچ به نفع شما البته فعلا (چشمک)

سلام آقا رضا.خواهش میکنم. مرسی که سر زدین. ااا چه خوب (دو نقطه دی). موفق شاد و پیروز باشید. یا حق.

نقره ای پنج‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 01:19 ق.ظ

... هیچی!!

مرسی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد